آسانسور شیشه ای یا پانوروما
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور شیشه ای یا آسانسور پاناروما

امروزه صنعت شیشه با استفاده از تکنولوژی های جدید خود قادر به تولید آسانسور شیشه ای شده است.از آسانسور پانوراما برای زیبایی هرچه بیشتر ساختمان استفاده می شود. از این نوع آسانسور در ساختمان های بلند برای دیده شدن فضای معماری ساختمان و گاها فضای اطراف، استفاده می شود

به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما ، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.

انواع آسانسور پانورامیک و کاربرد آنها

یکی از ویژگی های آسانسورهای پانوراما این است که می تواند در طرح ها و مدل های مختلفی پیاده سازی شود.شیشه های به کار رفته در این آسانسور ،دست آرشیتکت را برای طراحی باز نگه می دارد.

به همین دلیل کابین آسانسورهای پانوراما در طرح های مختلفی مانند طرح گرد یا خم ، مستطیلی و حتی ذوزنقه قابل طراحی و اجرا هستند.

کابین شیشه ای آسانسور در ساختمان های تجاری

متداول ترین مکانی که از این آسانسور ها استفاده می شود ،مراکز تجاری است و اکثر افراد برای اولین بار ،این آسانسور را در این مکان ها مشاهده کرده اند.

قطعا شما هم در محیط هایی مثل پاساژها و مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ،ساختمان های اداری و تجاری بزرگ و هتل ها ، این آسانسورها را دیده اید و حتی از آن هم استفاده کرده اید.

آسانسور های پانورامیک را نیز همچون آسانسور های معمولی در دو حالت کششی و هیدرولیک می توان طراحی و نصب کرد.

معمولا در برج ها و مجتمع های تجاری بلند مرتبه باید آسانسور پانورامیک به صورت کششی نصب و اجرا شود، چرا که ارتفاع ساختمان زیاد بوده و جک پاسخ گوی ارتفاع زیاد نمی باشد. همچنین سرعت آسانسور های هیدرولیک کم و معمولا در حدود (۰٫۵ متر بر ثانیه) بوده و معمولا برای پروژه هایی با حد اکثر ۳ تا ۵ توقف استفاده می شود.

استفاده در فضای داخلی ساختمان ها

البته از این آسانسورها در داخل فضای محیط خانه و بیشتر با هدف زیباسازی نما استفاده می شود

یکی دیگر از مکان هایی که از آسانسور با قالب شیشه استفاده می شود ،فضای راه پله ها است.

 





:: برچسب‌ها: آسانسور , شیشه ای , پاناروما ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: